0
Je Winkelwagentje
0
Je Winkelwagentje

Garantie & retourneren

Garantie
MARLI Ruby hanteert een garantietermijn van 3 maanden.
De garantie is echter niet van toepassing op:
 – breuk;
 – beschadigingen door onbehoorlijk gebruik van de koper;
 – beschadigingen door een aanpassing of reparatie van een derde partij;
 – beschadigingen door water en/of vuur;
 – beschadiging door normale slijtage, zoals krasjes;
 – verkleuring door een hoge zuurgraad van de huid;
 – verkleuring door het gebruik van water, parfum, zeep, lotion of haarlak;
 – verkleuring door reinigen met chemische middelen;
 – verlies van het item;
 – verlies van achterkantje oorbellen;
 – verlies van steentjes.

Retourneren
Mocht je niet tevreden zijn over je nieuwe product, dan is het mogelijk om deze te retourneren.
Voor alle producten geld een bedenktijd van 14 dagen, die ingaat op de dag dat je het laatste product van je bestelling ontvangt. Binnen deze periode moet het proces van retourneren in gang gezet worden. Het artikel mag retour worden gestuurd als het artikel:
 – onbeschadigd is;
 – ongebruikt is;
 – volledig is, met originele verpakking;
 – in de periode binnen 14 dagen na ontvangst valt.
Als het geretourneerde product niet aan bovenstaande voorwaarden voldoet, kan er waardevermindering in rekening worden gebracht. Concludeert MARLI Ruby dat het product niet meer te verkopen is, dan kan de waardevermindering oplopen tot 100%.
Mocht je een beschadigd product hebben ontvangen, laat ons dit dan zo snel mogelijk weten.

Retourkosten
Retourneren atelier: gratis
Retourneren via PostNL/DHL/anders: voor eigen rekening

Retourproces
Stuur een e-mail naar info@marli-ruby.nl met een verzoek om een retourformulier.
Vul het retourformulier in en stop de items die je wilt retourneren samen met het retourformulier terug in de doos.
 1. Plak het retourlabel op de doos.
 2. Lever de doos in bij een Post NL-locatie bij jou in de buurt.
 3. Bewaar de track & trace code die je bij de kassa krijgt wanneer je het pakketje afgeeft.

Let op: verzending met track & trace is niet verplicht, maar dit wordt wel aangeraden om jouw verzendrisico te beperken.

Na ontvangst van je retour, brengen wij je hiervan op de hoogte via e-mail. Wij beoordelen of het sieraad voldoet aan de retourvoorwaarden. Is dit het geval, dan gaan we over in het afhandelen van het retour.
Is het sieraad gedragen en/of beschadigd, dan zullen wij hiervoor kosten in rekening brengen. Deze kosten zijn gelijk aan de verkoopprijs van het sieraad dat je hebt gekocht, of aan de hoogte van de kosten die wij moeten maken voor het repareren van het artikel. In deze gevallen nemen wij eerst contact met je op, voordat we je retour afhandelen.

Afhandeling retour
Vanaf het moment van ontvangst van het geretourneerde sieraad zullen wij zo snel mogelijk en altijd binnen een periode van maximaal 14 dagen het aankoopbedrag aan je terugbetalen. Dit doen we via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt betaald.

Verzendtips
Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken, zorg ervoor dat het product goed beschermd is en niet vrij kan bewegen om beschadiging tijdens het transport te voorkomen.
Vergeet niet het retourformulier mee te sturen, deze ontvang je per e-mail. Anders is de kans groot dat je retourverwerking vertraging oploopt.
Is het product defect of beschadigd, dan zullen we inschatten of dit onder garantie valt of niet. Mocht een defect onder garantie gerepareerd kunnen worden, dan zijn hier voor jou geen kosten aan verbonden. Valt het defect niet onder garantie, dan nemen we contact met je op over de afhandeling.